Verkkomarkkinointistrategia

Verkkomarkkinointistrategia

Markkinointi ja ostokäyttäytyminen ovat murroksessa

Markkinoinnin kenttä on muuttunut rajusti viimeisten vuosien aikana. Erityisesti sosiaalinen media ja mobiililaitteiden yleistyminen ovat mahdollistaneet reaaliaikaisen tiedonvälityksen ja kokemusten jakamisen. Yritykset eivät ole enää se pääasiallinen kanava, josta tietoa haetaan; yhä enemmän luotetaan vertaisarvioihin. Myyjän on enää vaikea päästä myymään itsenäisesti tietoa hakevalle ja ostopäätöksiä tekevälle asiakkaalle. Ja juuri siksi markkinointi on aina vain tärkeämmässä roolissa.

Anna meidän auttaa!

Verkkomarkkinointi ei ole enää yksinomaan kotisivut. Verkkomarkkinoinnissa tuloksia ei liioin tuo huonosti ylläpidetty Facebook-sivu. Kyse on pikemmin kokonaisuudesta: tavasta toimia ja nivoa eri markkinoinnin eri kanavat (verkkosivut, analytiikka, verkkokeskustelut, some-kanavat, verkkomainonta) toisiaan tukevasti yhteen.

Yksinkertaistettuna kyse on siitä, miten:

  • asiakkaat löydetään tai asiakkaat löytävät meidät
  • heidän kiinnostus onnistutaan herättämään
  • kiinnostusta onnistutaan ylläpitämään
  • kiinnostus muutetaan ostopäätökseksi
  • tyytyväinen asiakas saadaan suosittelemaan meitä
  • tyytyväinen asiakas pidetään tyytyväisenä ja tälle myydään lisää

Samat lainalaisuudet pätevät yhtä lailla kuluttajakaupassa kuin B2B-markkinoinnissakin.

Verkkomarkkinointistrategia laaditaan seuraavasti:
KUVA_verkkomarkkinointi_prosessi.001
Klikkaa kuvaa nähdäksesi sen suurempana

Verkkomarkkinointistrategia pitää sisällään:

  • Tavoitteet, kohderyhmät ja segmentointi
  • Benchmarking yhdessä valitusta sosiaalista mediaa hyödyntävästä suomalaisesta tai ulkomaalaisesta yrityksestä
  • Relevanttien keskustelujen ja vaikuttajayhteisöjen kartoitus
  • Sisältösuunnitelma segmentoinnin ja kärkituotteiden tai brändien pohjalta
    • miten kohderyhmät tavoitetaan
    • millaista on vaikuttava, jaettava sisältö ja mitä sen tuottamiseen tarvitaan
    • olemassa olevat sisällöt ja muiden valmiit sisällöt
  • Verkkomarkkinoinnin kokonaiskuva (verkkosivut, kävijäanalytiikka, verkkomainonta ja sosiaalinen media)
  • Konversiopolku (kävijästä asiakkaaksi)
  • Mittaaminen ja seuranta
  • Roadmap tulevista toimenpiteistä

Tulokset

Tuloksena saat verkkomarkkinoinnin strategian, joka vastaa kysymykseen, kuinka yritys saavuttaa markkinoinnilliset tavoitteensa verkkomarkkinoinnin keinoin ja kuinka verkkomarkkinointi tukee osaltaan yrityksen strategian toteutumista. Lisäksi esitetään konkreettinen etenemissuunnitelma verkkomarkkinoinnin operatiivisiin toimenpiteisiin: kanavat, sisällöt ja mittaaminen.

Hinta: alk. 4.500 € + alv

Ota yhteyttä!

Annamme mielellämme lisätietoa. Ota yhteyttä konsultteihimme!